Vil du tiltrække flere besøgende til din website, sælge mere online og øge din indtjening?
Vores SEO Analyse fortæller dig, hvordan din hjemmeside fungerer i Google lige nu og hvordan du kan øge dens synlighed og indtjening markant. Vores skræddersyede SEO rapport fortæller dig på en enkel og forståelig måde, hvor din side gør det godt allerede nu i søgemaskinen og hvor der er plads til forbedring.
En SEO Analyse er et praktisk værktøj til vækst
Vores grundige og professionelle website analyse danner grundlag for en SEO strategi, som prioriterer de faktorer, du bør lægge vægt på, på både kort og lang sigt. Som noget helt unikt laver vi en SEO test af de søgeord, som på kort tid er muligt at få højt placeret i Google. Vi kalder det quick-wins eller "lavt-hængende frugter".
Har du brug for en SEO Analyse?
Med mindre du lige har fået lavet en omfattende analyse af din website, så er det en god idé at få lavet en analyse med 1-2 års mellemrum, så du ved, hvor du står i forhold til Google:
- Ved du hvor søgemaskinevenlig din hjemmeside er?
- Har du svært ved at få den på side 1 i Google?
- Er du frustreret over, du ikke får flere kunder?
Vores SEO Analyse fortæller dig hvorfor og hvad du kan gøre ved det.
Vi anvender en række stærke værktøjer, som tjekker din website i detaljer for at vi kan give dig det fulde overblik over din websites nuværende position i Google. Vi ser på styrker og svagheder, når det kommer til søgemaskineoptimering.
Som en del af analysen får du også en række praktiske tiltag og aktiviteter, som skal udføres for at øge din hjemmesides placering og synlighed i Google, så antallet af besøgende, leads og kunder stiger markant.
Alle vores kunder, der har implementeret vores anbefalinger i deres rapporter har set væsentlige stigninger i antallet af besøg til hjemmesiden og salg herfra.
Vores gratis online SEO Analyse indeholder følgende:
Vi kigger detaljeret på din website for at finde specifikke udfordringer, som vi så giver dig løsningen på at forbedre/optimere ved hjælp af gængse SEO strategier.
Analysen dækker alle de faktorer, der vedrører din websites placering i Google og inkluderer blandt andet:
- Crawling – Vi gennemgår alle sider (URL’er) på din website for at undersøge om der er nogle tekniske udfordringer, som hæmmer din side rent SEO-mæssigt. Det kan være performance, design eller duplicate content.
- Hastighed – Vi tjekker din sides hastighed, der er en ranking-faktor, og giver anvisninger på, hvordan du kan øge hastigheden.
- Mobilvenlighed – Vi analyserer din site for mobilvenlighed.
- Søgeord – Vi finder søgeord som ved en lille indsats kan komme til tops (quick wins)
- On-page faktorer – Vi tjekker kvaliteten af dit indhold, søgeord, interne links m.m.
- Off-page faktorer – Hvordan ser dine backlinks ud? Har du en god tilstedeværelse i de sociale medier? Vi ser også på Domain Authority og troværdighed.
- SEO Strategi – På baggrund af resultaterne i analysen giver vi dig en SEO strategi med en række aktiviteter, der skal til for at øge din hjemmesides synlighed i Google for at øge salg og indtjening.
En mere omfangsrig SEO Analyse
Vi udfører også en mere omfangsrig SEO analyse, der består af en række komponenter og som kan danne grundlag for en mere langsigtet køreplan for søgemaskineoptimering. Det er den vi også anvender i en normal SEO proces. Den består af følgende analyser:
- Søgeordsanalyse
- Websiteanalyse
- Linkanalyse
- Konkurrentanalyse
Søgeordsanalysen ser på de potentielle søgeord som dine kunder anvender i Google. De enkelte søgeord analyseres for intention (hvad ligger bag søgningen), antal søgninger, konkurrence og den nuværende placering i Google. Analysen munder ud i en række søgeord, som det anbefales at optimere imod.
Website analysen gennemgår din hjemmeside for alle de tekniske faktorer, der har betydning for SEO, din hjemmeside-struktur samt selve indholdet. Altså alt det på selve hjemmesiden, der påvirker din hjemmesides placering i Google.
Linkanalysen er en gennemgang af de links, som i dag peger ind på din hjemmeside. Links har meget stor betydning i Googles søgemaskine, så det er vigtigt hvordan sammensætningen af hjemmesidens linkprofil ser ud. Vi analyserer hvilke domæner, du har links fra og om de er gode eller dårlige. Vi ser på ankertekst, dybe links og væksten i antallet.
Konkurrentanalysen ser på hvad dine konkurrenter gør på nettet. Hvilke søgeord forsøger de at ramme, hvor gode er de til indhold og hvor har de fået deres links fra, er noget af det, der analyseres. Analysen giver svar på om der er områder, man skal kopiere fra konkurrenterne og hvor man kan ramme nogle af deres huller.
Med indholdet af disse fire analyser får du en grundig SEO analyse, der viser dig præcist, hvor du skal sætte ind for at komme til tops i Google.
Lad os drøfte dine muligheder
- Start med at kontakte os her
Jan P. Olsen
Direktør - Digital Seniorkonsulent
jan@jpomarketing.dk
+45 22 14 57 38