Skab et solidt fundament for online dominans med Superindhold
Indhold er ikke bare indhold. Der er bare noget indhold, der er bedre og mere relevant end andet. Det ved du sikkert også selv, når du leder efter svar og information på nettet. Det er nemt at gennemskue de, der forsøger at springe over hvor gærdet er lavest i forhold til de, der har lavet grundig research og omfattende informationsbearbejdning.
Dit indhold skal være det bedste på nettet, hvis du vil opnå online dominans. Så simpelt er det. Men selv om det er simpelt er der ikke mange, der gør det. Det er til din fordel. Kontakt os allerede i dag og kom i gang med at producere superindhold.
Hvad er ideen med superindhold?
Enhver content marketing strategi skal baseres på et solidt fundament og det er her superindhold kommer ind i billedet. Superindholdet er fundamentet. Det er indhold på din side, der bare er meget bedre og mere omfattende end alt andet og som omhandler vigtige emner/søgeord, som er vigtige for din virksomhed. Emner hvor virksomheden gerne vil opfattes som ekspert og markedsleder og hvor man ønsker at dominere sit marked.
Har du uanede ressourcer kan du selvfølgelig lave alt dit indhold som superindhold. Men de virkelige forhold gør, at du må prioritere og udvælge dit superindhold nøje og strategisk.
Hvordan udvælger man emner til superindhold?
De emner du vil lave superindhold omkring skal være strategisk vigtige for dig. Det skal være emner, hvor virksomheden absolut vil opfattes som markedsleder og ligge nr. 1 i Google, når der søges efter emnet. Derfor er det oftest lidt brede termer eller søgeord, der vælges – og søgeord, hvor der er et vist volumen bagved. Der er jo ikke meget ved at blive nr. 1 på noget, som ingen søger efter.
Er der krav til selve indholdet?
Ja, det er der! Det skal være super godt. Superindholdet kan have mange formatter men typisk er der tale om tekst (artikel) og i mange tilfælde kombineret med video, billeder og måske en infografik. Indholdet kan være en guide eller ‘white paper’, men det kan også være et online værktøj, som man har udviklet og stiller gratis til rådighed.
Er der tale om en artikel eller guide skal indholdet være omfattende. Det skal belyse emnet fra alle mulige vinkler og det ligger ofte på mellem 1.500 og 2.000 ord.
Indholdet skal også være oprigtigt skrevet til læseren/brugeren og må ikke være “salgsgas”. Det skal besvare et konkret emne så objektivt så muligt uden du samtidigt forsøger at sælge dine varer eller services. Du bør dog bruge superindholdet til leadgenerering eller til at sende læseren videre til en side, hvor du kan fortælle, hvordan du kan løse problemstillingen.